Gdzie zamawiać i jak kupić produkty do aranżacji wnętrz?

Dobre przygotowanie się do remontu, oznacza wcześniejsze zamówienie wszystkich materiałów, niezbędnych do aranżacji wnętrza. Najlepiej jest to uwzględnić już na etapie szukania inspiracji i planowania budżetu, co z kolei wymaga zaprzyjaźnienia się z arkuszem Excela lub innym tego rodzaju narzędziem. Zamawianie warto rozpocząć od sprawdzenia dostępności produktów, czasu realizacji oraz kosztów wysyłki. Komunikaty o stanie magazynowym w poszczególnych sklepach nie zawsze będą aktualne, dlatego polecamy bezpośredni lub telefoniczny kontakt ze sprzedawcą.

 

Aby wszystko przebiegało pomyślnie, zamówienie wyślijcie się drogą mailową, kupując kilka produktów w jednym sklepie. Dzięki temu oszczędzacie czas na zamawianiu, w dodatku przesyłka wychodzi taniej. Możecie też zapytać o zniżkę przy większej liczbie zamawianych produktów, np. gdy kupujecie całe oświetlenie w jednym miejscu.

 

Jeśli natomiast szukacie prawdziwego zakupowego kompendium, polecamy Wielką Księgę Sklepów z opisem ponad 130 sklepów z wyposażeniem wnętrz.

 

 

Przykładowa checklista do zamówienia:

 

 

  • Jaki jest czas oczekiwania na dostarczenie poszczególnych produktów?
  • Czy są dostępne w magazynie?
  • Ile kosztuje transport?
  • Jaka jest wysokość rabatu?
  • Jak wygląda kwestia płatności: jedna płatność, a może zaliczka?
  • Czy firma wystawia fakturę lub dokument potwierdzający zamówienie?
  • Jak wygląda kwestia zwrotów i reklamacji? Tutaj przyda się link do regulaminu.
  • Jeśli nie znacie sklepu: sprawdźcie, czy w Internecie nie ma opinii świadczących o tym, że firma nie istnieje lub oszukuje klientów.

Jak zamawiać korzystając z Excela?

 

Pomoże Wam w tym wzór budżetu – plik w Excelu dostępny na naszej stronie: www.atoato.pl. Jeśli dysponujecie listą niezbędnych produktów, możecie też wpisać do pliku orientacyjny czas, potrzebny na ich dostarczenie. To pomoże Wam określić, o ile wcześniej konkretne produkty powinny zostać zamówione. Warto uwzględnić choć niewielką rezerwę czasową na ewentualne opóźnienia po stronie sklepu czy dostawcy.

 

 

Sklepy stacjonarne

 

 

Do takiego sklepu można zawsze wybrać się osobiście i obejrzeć dany mebel na żywo. Jeśli nie umiecie sobie pewnych rzeczy wyobrazić, jest to najlepsza (jednak czasochłonna) forma zakupów. Macie okazję zobaczyć wielkość danego elementu, zmierzyć go, sfotografować i później w domu na spokojnie przeanalizować, co najbardziej Wam się podobało. Zdjęcie możecie również umieścić na swoim moodboardzie (służącym jako inspiracja) i sprawdzić, czy pasuje do reszty ulubionych produktów. Niekwestionowaną zaletą sklepu stacjonarnego jest też obecność pracownika, z którym można porozmawiać. Nie dziwne więc, że może pojawić się różnica w cenie produktów sprzedawanych w sklepach online, w porównaniu do tych dostępnych stacjonarnie. Sklep internetowy nie wynajmuje przecież drogich lokali, nie musi utrzymywać kilkunastu filii w całym kraju oraz setek pracowników.

Sklepy internetowe

 

 

Kupowanie online to bardzo wygodna forma zakupów. Jego zaletą, a jednocześnie wadą jest ogromna liczba dostępnych produktów. Jeśli nie wiecie, gdzie szukać i co konkretnie chcecie dla siebie znaleźć, możecie poświęcić nawet pół roku na wybieranie jednego fotela.
Książka „Od Inspiracji do aranżacji. Czyli jak pięknie mieszkać” powstała właśnie po to, żeby ułatwić Wam ten proces.

Zobacz również:

Konsultacje online z architektem wnętrz
3 największe błędy podczas projektowania kuchni II
3 największe błędy podczas projektowania kuchni I
Pantone – Kolor roku 2021