Dlaczego Twój biznes powinien się odpowiednio prezentować?

W pytaniu celowo użyliśmy „dlaczego” zamiast „czy”… bo chyba większość z nas już wie, że tak właśnie jest. Inwestycja w wizerunek firmy to podstawa każdego poważnego biznesu. Klienci lubią, gdy się o nich dba, nie tylko oferując im produkty świetnej jakości, ale również umożliwiając im spędzanie czasu w przyjaznych, estetycznych i fukcjonalnych kancelariach, salonach, gabinetach, biurach czy poczekalniach.

Wyobraźcie sobie, że ważna osoba ma odwiedzić Wasz dom – co wtedy robicie? No właśnie, sprzątacie, przygotowujecie poczęstunek godny króla, podajecie go na weselnej zastawie, oprowadzacie gościa po najładniejszych pokojach, dyskretnie omijając zaniedbaną sypialnię… i po co to wszystko? Oczywiście, po to, by sprawić jak najlepsze wrażenie. Takie zachowanie jest dla nas wszystkich zupełnie normalne. I tutaj nasuwa się pytanie: dlaczego w takim razie nie podchodzimy podobnie do swoich biznesów? Przecież potencjalny klient w naszym biurze ma być właśnie takim gościem i dlatego tak ważne jest ukazanie siebie i swojej marki w jak najlepszym świetle. Dobre samopoczucie klienta zwiększy jego zaufanie do naszej firmy, a co za tym idzie, ułatwi sfinalizowanie transakcji.

O miejsce do prowadzenia biznesu trzeba zadbać – i to od A do Z: od parkingu, poprzez elegancką recepcję, odpowiednio przygotowane biura, dostosowane do naszej działalności, aż po toalety i poczekalnie… (o czymś tak podstawowym jak utrzymywanie czystości już nawet nie wspominam). Dobrze zaprojektowaną przestrzeń powinny mieć wszystkie miejsca, w których obsługiwani są klienci – sklepy, banki, obiekty usługowe (fryzjer, spa, usługi medyczne itp)… ta lista właściwie nie ma końca. W każdym z tych miejsc klient powinien czuć się dobrze, bo to on jest naszym dobrem najważniejszym. W przypadku obiektów handlowych liczy się przede wszystkim pierwsze wrażenie, a decydują o nim elementy takie jak odpowiednie oświetlenie, przyjazne kolory, odpowiednio wyeksponowane produkty. Z kolei w poczekalni (np. u dentysty) warto zadbać
o miejsce, gdzie pacjent będzie mógł sie wyciszyć i tuż przed zabiegiem spędzić chwilę w warunkach, które zachęcą go do wejścia do gabinetu,
a nie do ucieczki...

Niezależnie od rodzaju działalności warto pamiętać o jednym: recepcja, hol i inne pomieszczenia reprezentacyjne, gdzie przyjmujemy klienta, powinny być odbiciem naszej marki. Pomogą nam w tym specjaliści, czyli projektanci wnętrz, którzy zadbają o spójność stylistyczną. Jeżeli wystrój nie będzie nawiązywał do przekazu danej marki, klient może się poczuć zdezorientowany, co w żaden sposób nie przysłuży się naszej firmie. Pamietajcie, że warto zwrócić się do profesjonalistów, bo oszczędzanie na wizerunku firmy zwykle okazuje się strzałem w kolano… Czasy, gdy pani kadrowa ustalała kolor w biurze, w przypadku poważnych biznesów już dawno minęły… choć mamy świadomość, że jest jeszcze bardzo wiele firm, które uparcie trzymają się starych zasad. I szkoda, bo takie podejście blokuje ich rozwój i nie pozwala przekroczyć dotychczasowego poziomu, nawet jeśli zawzięcie walczą o to na innych polach. Nie popełniajcie ich błędów i zamówcie usługę projektową w profesjonalnym biurze aranżacji wnętrz. Pieniądze zainwestowane dziś przyniosą Wam większe zyski w przyszłości.

Zobacz także:

Wirtualna rzeczywistość - pomaga klientowi wyobrazić sobie jak będzie wyglądał jego przyszły dom.

czytaj

Dlaczego wnętrze Twojego biznesu jest Twoją wizytówką?

czytaj

Z czego składa się projekt wnętrz ?

czytaj

Ato team!

czytaj

Dlaczego warto zainwestować w projekt biura?

czytaj